Πέμπτη 20 Μαΐου 2010

Λάθος το θέμα Β/Β1 της Φυσικής Γενικής Παιδείας Γ’ Λυκείου

Νοοτροπία και αναβίωση της Βαυβαρικής αυλής στην Ελλάδα

Μετά τη μεταπολίτευση στην Ελλάδα έχει αναπτυχθεί μία καθεστωτική νοοτροπία που φτάνει μέχρι σήμερα. Συνήθως ο κάθε Υπουργός διορίζει τους κολλητούς του και τους συγγενείς του σε θέσεις κλειδιά, μη εξαιρουμένων ακόμη Πρωθυπουργών και Προέδρων της Δημοκρατίας! Εχει γραφεί στο διαδίκτυο, ότι ο Υφυπουργός Παιδείας π.χ. είναι κουμπάρος τού Παπανδρέου, κάτι που δεν έχει διαψευσθεί. Εχει επίσης γραφεί επανηλειμμένα – χωρίς να έχει διαψευσθεί - ότι ο σύζυγος της Υπουργού Παιδείας είναι διορισμένος από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ σέ θέση μέλους του Δ.Σ στο Εθνικό Κτηματολόγιο Α.Ε., που διαχειρίζεται δεκάδες εκατομμύρια ευρώ! Η τελευταία περίπτωση θυμίζει μια ανάλογη ιστορία που είχε ακουστεί για τη σημερινή Υπουργό Παιδείας το 2003 (περισσότερα βλέπετε εδώ και το απόκομμα παρακάτω)!

imageΜε αυτά τα τρία τρανταχτά παραδείγματα, η φιλοσοφία του Οpengov για το οποίο υπερηφανεύεται ο Πρωθυπουργός είναι κάτι που μόνο σαν τηλεσειρά σε τριτοκοσμικές χώρες θα μπορούσε να περάσει. Αυτό δεν είναι Opengov αλλά Παραμύθια-Gov για διανοητικά καθυστερημένα παιδάκια. Σαν ένα κακόγουστο ρατσιστικό αστείο μου φαίνεται. Εχω άδικο;

Χαμηλός δείκτης προόδου – Εισαγωγή όλων στα ΑΕΙ για ψηφοθηρία - Ανεργία

johnny_depp_pirate Από παράδοση κάθε χρόνο μελετάω τα θέματα Φυσικής που δίνονται στις Πανελλήνιες Εξετάσεις. Είναι ένας τρόπος να παρακολουθώ τη πρόοδο της χώρας.

Μερικά όμως είναι τόσο λάθος που ενοχλούμαι να τα βλέπω πχ. το θέμα της Φυσικής Β/Β1 Γενικής Παιδείας Γ’ Λυκείου. Θα έπρεπε βέβαια και ο Πρωθυπουργός να ενοχλείται αφού τέτοιου επιπέδου θέματα δίνουν την εικόνα μιάς “δωρεάν” Παιδείας χαμηλού επιπέδου, ορατής στα μάτια εχθρών και φίλων, εντός και εκτός Ελλάδας.

Τέτοιου είδους θέματα επιβεβαιώνουν το χαμηλό επίπεδο στο οποίο διδάσκεται η Φυσική στην Ελλάδα, ένα βασικό τεχνολογικό μάθημα. Μου κάνει εντύπωση το απαρχαιομένο της ύλης και τα θέματα για dummies που προσφέρονται στα παιδιά, τα οποία κατά τραγική σύμπτωση είναι και εκτός τεχνολογικού ενδιαφέροντος.

Εμπάσει περιπτώσει, αφού δεν υπάρχει θέληση ή ικανότητα να μορφωθούν σωστά οι νέοι και να ενταχθούν στον κοινωνικό ιστό σαν χρήσιμοι και παραγωγικοί πολίτες, τι χρειάζονται τα πανεπιστήμια, τι χρειάζονται τα διδακτορικά; Ολοι στο τέλος για να επιβιώσουν, λόγω έλλειψης σχεδιασμού, νωθευμένης αβουλίας και ανεργίας, θα γίνουν μετανάστες...

Στην Ελλάδα δεν επιλύεται τίποτα, ούτε μιά ασκησούλα… Φυσικής!

Δέστε θέμα εξέτασης

Μονοχρωματική ακτίνα φωτός διαπερνά διαδοχικά δύο οπτικά υλικά με δείκτες διάθλασης n1 και n2 αντίστοιχα, όπου n2=1.5*n1.

Η ακτίνα προσπίπτει κάθετα στις διαχωριστικές επιφάνειες τών δύο οπτικών υλικών. Τα δύο οπτικά υλικά έχουν πάχος d και 2d αντίστοιχα. Στο οπτικό υλικό με δείκτη διάθλασης n1 το πάχος d1 ισούται με 10^5 μήκη κύματος στο μέσο αυτό. Με πόσα μήκη κύματος της ακτινοβολίας στο μέσο με δείκτη διάθλασης n2 ισούται το πάχος 2d;

a) 2*10^3 b) 0.75*10^5 c) 3*10^5

Να επιλέξετε τη σωστή απάντηση. (μονάδες 2)

Να δικαιολογήσετε την επιλογή σας. (μονάδες 6)

Είναι λάθος, διότι:

a) Η λέξη “μονοχρωματική ακτίνα” δεν σημαίνει ότι η συχνότητα του φωτός που διαπερνάει τα δύο υλικά μένει μέσα και στα δύο υλικά η ίδια, κάτι που απαιτείται για να επιλυθεί πλήρως η άσκηση. “Μοχρωματική ακτίνα” σημαίνει μέν φώς μίας συχνότητας αλλά αυτό δεν σημαίνει επαναλαμβάνω ότι αυτή η συχνότητα είναι ίδια και στα δύο οπτικά μέσα, τών οποίων η φύση και κατάσταση είναι άγνωστη. Η σωστή απάντηση λοιπόν δεν μπορεί να είναι η (a), η (β) ή η (γ) αφού δεν υπάρχουν αρκετά στοιχεία για να επιλυθεί σωστά.

β) Δεν καθορίζεται τό είδος τών υλικών. Αλλο ένα σημαντικό πρόβλημα. Ξέρετε πόσα είδη υλικών υπάρχουν και τι παράξενες ιδιότητες μπορεί να σχεδιασθούν να έχουν;

Kατά τη γνώμη μου η άσκηση δεν πρέπει να ληφθεί υπόψη στη βαθμολογία. Ούτε στο γυμνάσιο δεν πρέπει να μπαίνουν τόσο απλοικά γραμμένες ασκήσεις αλλά ούτε προφανώς και στις πανελλήνιες….

Εξετάσεις για dummies – Μέλλον χωρίς ελπίδα

Η επιλογή τόσο χαμηλού επιπέδου θεμάτων δημιουργεί αναστολή της ανάπτυξης και υποβιβασμό τού ρόλου της παιδείας, αφού αποπροσανατολίζουν-ελαχιστοποιούν το ενδιαφέρον και την τελική επαγγελματική επιλογή τών νέων.

Πώς θα επιλέξει ένας νέος θέμα τεχνολογικού ενδιαφέροντος, όταν το κράτος με τέτοιου επιπέδου θέματα υποβιβάζει τη νοημοσύνη του και την επένδυση ζωής που κάνει; Στην τραγική κατάσταση που είναι η χώρα η μετεξέλιξη τέτοιας νοτοροπίας σε επιτελικό επίπεδο στο χώρο της παιδείας αποτελεί θανάσιμο πλήγμα για την επιβίωσή της.

Ευαισθησία μηδέν – Χάσιμο εμπιστοσύνης στην πολιτεία

imageΘα παραιτηθεί κάποιa ή κάποιoς από το Υπουργείο Παιδείας για λόγους έστω ευθιξίας;

Διαβάστε περισσότερα

http://em-pollution-gr.blogspot.com

Δεν υπάρχουν σχόλια: