Με αδειανό σακούλι θα έρθει φέτος ο Άγιος Βασίλης για την πλειονότητα των ελληνικών νοικοκυριών, που εμφανίζονται έτοιμα να βάλουν μαχαίρι στις χριστουγεννιάτικες δαπάνες, περιορίζοντας τις αγορές τους στα απολύτως απαραίτητα.
Καθώς οι οκτώ στους δέκα Έλληνες βλέπουν τα οικονομικά τους να... χάνονται στο τούνελ της ύφεσης, οι έξι στους δέκα σκοπεύουν να κάνουν λιγότερα δώρα σε φίλους και συγγενείς, ενώ οι τρεις στους δέκα θα περιορίσουν και ο ένας στους τέσσερις θα καταργήσει τα δώρα προς τα παιδιά.
Τα στοιχεία προκύπτουν από την έρευνα της εταιρείας δημοσκοπήσεων “Interview”, η οποία πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια του Δεκεμβρίου σε πανελλαδικό δείγμα 401 ατόμων και εντάσσεται στο...... πλαίσιο των στατιστικών μετρήσεων του δείκτη Northern Greece Business Index 500 (NGBI 500).
Συγκεκριμένα, το 76,6% των συμμετεχόντων στην έρευνα απάντησε πως η οικονομική του κατάσταση τα φετινά Χριστούγεννα είναι χειρότερη, όταν έναν χρόνο νωρίτερα το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 44,2%. Παράλληλα, πέρυσι το 12,8% τόνιζε πως η οικονομική του κατάσταση ήταν καλύτερη συγκριτικά με το 2008, ποσοστό που φέτος έχει περιοριστεί στο ισχνό 5,2%. Σημαντική είναι η μεταβολή και στο ποσοστό όσων επισημαίνουν πως δεν έχει μεταβληθεί η οικονομική κατάστασή τους, καθώς πέρυσι αυτό ήταν 43% και φέτος 18,2%.
Ψαλίδι στις πιστωτικέςΤα στοιχεία προκύπτουν από την έρευνα της εταιρείας δημοσκοπήσεων “Interview”, η οποία πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια του Δεκεμβρίου σε πανελλαδικό δείγμα 401 ατόμων και εντάσσεται στο...... πλαίσιο των στατιστικών μετρήσεων του δείκτη Northern Greece Business Index 500 (NGBI 500).
Συγκεκριμένα, το 76,6% των συμμετεχόντων στην έρευνα απάντησε πως η οικονομική του κατάσταση τα φετινά Χριστούγεννα είναι χειρότερη, όταν έναν χρόνο νωρίτερα το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 44,2%. Παράλληλα, πέρυσι το 12,8% τόνιζε πως η οικονομική του κατάσταση ήταν καλύτερη συγκριτικά με το 2008, ποσοστό που φέτος έχει περιοριστεί στο ισχνό 5,2%. Σημαντική είναι η μεταβολή και στο ποσοστό όσων επισημαίνουν πως δεν έχει μεταβληθεί η οικονομική κατάστασή τους, καθώς πέρυσι αυτό ήταν 43% και φέτος 18,2%.
Σε σταδιακή... απεξάρτηση από το πλαστικό χρήμα φαίνεται ότι έχει εισέλθει η πλειονότητα των καταναλωτών, οι οποίοι σταδιακά αποχαιρετούν τις πιστωτικές κάρτες που στο παρελθόν “λάτρεψαν”.
Έτσι, το 70,9% (πέρσι 43,5%) απαντά πως κατά τη διάρκεια της φετινής εορταστικής περιόδου θα χρησιμοποιήσει την πιστωτική του κάρτα λιγότερο σε σύγκριση με το 2009, το 27,3% (τα προηγούμενα Χριστούγεννα ήταν 33,9%) θα την αξιοποιήσει όσο και πέρσι και μόλις το 1,8% (πέρσι ήταν 22,6%) περισσότερο.
Το τελευταίο ερώτημα της έρευνας επιχειρεί να χαρτογραφήσει το τοπίο των φετινών εορταστικών αγορών καταγράφοντας ποια προϊόντα ή υπηρεσίες εξακολουθούν να αποτελούν προτεραιότητα τα Χριστούγεννα, εν μέσω της οικονομικής κρίσης.
Τα κύρια συμπεράσματα είναι τα ακόλουθα:
- Ποσοστό μόλις 10,4% (πέρυσι 16,3%) δηλώνει ότι δεν πρόκειται να αναβάλει καμία αγορά.
- Το 24,7% (17,5% στους άνδρες και 32,4% στις γυναίκες) δηλώνει ότι φέτος δεν θα αγοράσει δώρα για τα παιδιά. Στην περσινή μέτρηση το αντίστοιχο συνολικό ποσοστό ήταν μόλις 12,8% (11,1% για τους άνδρες και 14,6% για τις γυναίκες), που σημαίνει ότι και τα παιχνίδια για τα παιδιά έχουν εγκλωβιστεί στη δίνη της κρίσης.
- Μετά τα δώρα ακολουθεί η ένδυση-υπόδηση, όπου το 39% (πέρσι 27,9%) θα αναβάλει φέτος σχετικές αγορές προϊόντων, λόγω οικονομικής στενότητας. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός πως οι γυναίκες δείχνουν όσον αφορά στην ένδυση-υπόδηση να είναι πολύ πιο ολιγαρκείς σε σχέση με τα περσινά Χριστούγεννα, ανατρέποντας μάλιστα τη διαφορά που είχαν με τους άνδρες. Έτσι, φέτος το 40,5% των γυναικών της έρευνας (πέρυσι το ποσοστό ήταν 24,4%) δηλώνει πως δεν θα προχωρήσει σε αγορές ειδών ένδυσης-υπόδησης. Το ίδιο για φέτος απαντά το 37,5% των ανδρών (πέρσι 31,1%).
- Η τρίτη κατηγορία που θα μείνει σε κάποιον βαθμό αλώβητη είναι η διασκέδαση (πέρσι στη θέση αυτή ήταν τα καλλυντικά), όπου το 48,1% δεν θα θελήσει να “ξεδώσει” κατά την περίοδο των εορτών.
- Σε όλες τις υπόλοιπες καταγράφονται ποσοστά άνω του 50% από όσους απαντούν πως φέτος θα αναβάλουν τις αγορές. Έτσι, έπονται τα καλλυντικά με 54,5%, τα ταξίδια (με 58,4%), η αγορά ηλεκτρονικού υπολογιστή (με 64,9%), η αγορά καινούργιου κινητού τηλεφώνου (με 66,2%), η απόκτηση καινούργιων ηλεκτρικών συσκευών (τηλεόρασης, κάμερας, DVD player κ.ά. με ποσοστό 75,3%) και κοσμημάτων-αξεσουάρ (με 76,6%).
ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου