Τρίτη 28 Δεκεμβρίου 2010

Δασκάλες… ρομπότ

Στο πλαίσιο ενός πιλοτικού εκπαιδευτικού προγράμματος, περίπου 30 ρομπότ έπιασαν δουλειά ως δασκάλες αγγλικών...
 
Δασκάλες… ρομπότ
σε 21 δημοτικά σχολεία μιας νοτιοκορεατικής πόλης! Τα ρομπότ, σε σχήμα αυγού και με την ονομασία Engkey, σύμφωνα με το Γαλλικό Πρακτορείο, δημιουργήθηκαν από το Ινστιτούτο Επιστήμης και Τεχνολογίας της Κορέας (KIST). Έχουν ύψος περίπου ένα μέτρο και, αντί για πρόσωπο διαθέτουν μια οθόνη τηλεόρασης.
Κινούνται με ροδάκια μέσα στην τάξη, την..... ώρα που μιλούν στους μικρούς μαθητές, τους διαβάζουν βιβλία, ενώ μερικές φορές κουνιούνται ρυθμικά στο ρυθμό της μουσικής. Τα ρομπότ χρησιμοποιούν προγραμματισμένο λογισμικό για να τραγουδούν και να παίζουν με τα παιδιά παιχνίδια εκμάθησης του αλφαβήτου.
Στην οθόνη τους εμφανίζεται μια ψηφιακή γυναίκα. Τα ρομπότ ελέγχονται εξ αποστάσεως από πραγματικούς δασκάλους αγγλικών, που όμως βρίσκονται σε άλλη χώρα, τις Φιλιππίνες, και μπορούν να δουν και να ακούσουν τους Κορεάτες μαθητές. Ειδικές κάμερες ανιχνεύουν τις εκφράσεις του προσώπου των τηλε-δασκάλων και αυτές αντικατοπτρίζονται στο πρόσωπο της ψηφιακής δασκάλας.
 «Οι μορφωμένοι κι έμπειροι δάσκαλοι από τις Φιλιππίνες είναι πολύ φθηνότεροι από τους ομολόγους τους σε άλλες χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Ν. Κορέας» δήλωσε ο επικεφαλής επιστήμων του KIST Σαγκόνγκ Σεόνγκ-Ντάε.
Ωστόσο μερικοί γονείς εμφανίζονται επιφυλακτικοί με τη νέα αυτή τεχνολογία, καθώς νιώθουν μια νευρικότητα στην ιδέα ότι θα πρέπει να μιλήσουν σε ένα μηχάνημα για την πρόοδο του παιδιού τους και όχι σε ένα δάσκαλο με σάρκα και οστά.
Τα ρομπότ, που προς το παρόν βρίσκονται σε στάδιο δοκιμής, προορίζονται αρχικά να σταλούν σε απομακρυσμένες αγροτικές περιοχές της χώρας, τις οποίες αποφεύγουν οι δάσκαλοι, ιδίως των ξένων γλωσσών.

Οι εκπαιδευτικές Αρχές της Σεούλ διευκρίνισαν, πάντως, ότι δεν προτίθενται να αντικαταστήσουν τους πραγματικούς δασκάλους με ρομπότ, όμως θέλουν από τη μία να βοηθήσουν τη ρομποτική βιομηχανία της χώρας τους και, από την άλλη, να εμπλουτίσουν την εκπαιδευτική διαδικασία. 
 ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια: