Σε “Γολγοθά” έχει μετατραπεί η επιστροφή των εκδρομέων του Σαββατοκύριακου στο πρώτο πόδι της Χαλκιδικής λόγω των προεργασιών για τη διαμόρφωση κόμβου στο τμήμα Νέα Μουδανιά - Ποτίδαια, λίγο πριν από την Ποτίδαια. Ο δρόμος στενεύει απότομα λόγω των έργων και μπορεί να διέρθει ίσα ίσα ένα αυτοκίνητο ανά κατεύθυνση.
Ο σχηματισμός “λαιμού”, όπως λέγεται και στην τεχνική γλώσσα, έχει ως αποτέλεσμα τις Κυριακές κατά την επιστροφή να δημιουργείται τεράστιο μποτιλιάρισμα και να μπλοκάρεται ολόκληρος ο κεντρικός άξονας του πρώτου ποδιού, από το ύψος της Κρυοπηγής. Έτσι, μια διαδρομή δεκαπέντε λεπτών διανύεται σε μία ώρα.
Οι εργασίες εκτελούνται από την Εγνατία Οδό Α.Ε., η οποία αναφέρει ότι..... θα ολοκληρωθούν την ερχόμενη Πέμπτη και το ερχόμενο Σαββατοκύριακο του Αγίου Πνεύματος θα είναι απελευθερωμένος ο δρόμος. Ωστόσο, κι αν ακόμη απομακρυνθεί το εργοτάξιο, η στενότητα του δρόμου θα συνεχίσει να δημιουργεί προβλήματα.
Τα έργα που γίνονται στο τμήμα Νέα Μουδιανά - Ποτίδαια αφορούν μόνο μια μικρή τεχνική παρέμβαση σʼ ένα σημείο, όπου πρόκειται να κατασκευαστεί κόμβος, όταν θα διαπλατυνθεί ο δρόμος. Η διαπλάτυνση του τμήματος αυτού είναι ενταγμένη στο έργο νέας χάραξης Σωζόπολης - Ποτίδαιας, με προϋπολογισμό 25 εκατ. ευρώ. Μέχρι τα Νέα Μουδανιά έχει ολοκληρωθεί από πέρυσι το έργο, με διαπλάτυνση του άξονα και την τοποθέτηση διαχωριστικού στηθαίου. Ωστόσο, για τη διαπλάτυνση του τμήματος Νέα Μουδανιά - Ποτίδαια δημιουργήθηκε πρόβλημα με τις απαλλοτριώσεις και σημειώθηκε καθυστέρηση. Εκτός αυτού, επαγγελματίες της περιοχής προσέφυγαν στο ΣτΕ, καθώς είναι αντίθετοι στο σχεδιασμό του κλειστού αυτοκινητόδρομου και ζητούν ο δρόμος να έχει εξόδους στα καταστήματα.
“Την Πέμπτη θα ολοκληρωθούν τα ασφαλτικά στην Ποτίδαια, ώστε πριν του Αγίου Πνεύματος να φύγουν τα συνεργεία. Έγινε ένα τεχνικό έργο και έπρεπε να περιοριστεί ο δρόμος, σε δύο φάσεις, από τη μία και την άλλη πλευρά, για να μπορέσει να εργαστεί ο εργολάβος”, αναφέρει στη “ΜτΚ” ο διευθύνων σύμβουλος της Εγνατίας Οδού Δημήτρης Κωτούλας. “Άλλες εργασίες δεν θα γίνουν. Δεν έχει οριστεί ακόμη δικάσιμος για τις απαλλοτριώσεις, κάτι που θα γίνει το επόμενο διάστημα. Υπάρχει και μια προσφυγή στο ΣτΕ”, προσθέτει ο κ. Κωτούλας.
Έτσι, θα πρέπει να ξεκαθαρίσει το τοπίο των απαλλοτριώσεων και της προσφυγής για να αρχίσουν εργασίες διαπλάτυνσης στο τμήμα Νέα Μουδανιά - Ποτίδαια και το φετινό καλοκαίρι ο δρόμος θα παραμείνει στενός.
Εν τω μεταξύ, έτοιμο να δημοπρατηθεί από την περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας είναι το έργο διαπλάτυνσης του δρόμου Ποτίδαια - Κασσανδρεία, με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση, ενδιάμεση νησίδα, ανισόπεδους κόμβους και παράπλευρο δίκτυο. “Έχουν ολοκληρωθεί οι μελέτες, πληρώθηκαν οι απαλλοτριώσεις και θα προχωρήσουμε σε δημοπράτηση”, αναφέρει ο κ. Γιώργος Τσίγκρος, τεχνικός σύμβουλος του γ.γ. της περιφέρειας.
ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ
Εάν επιστρέφετε από τις παραλίες της Χαλκιδικής στη Θεσσαλονίκη, απόγευμα Κυριακής, και θέλετε να κερδίσετε χρόνο, να αποφύγετε το μποτιλιάρισμα, την ταλαιπωρία και το άγχος της αυξημένης κίνησης στους δρόμους, υπάρχει τρόπος.
Εκτός από τους βασικούς οδικούς άξονες όπου παρουσιάζονται αυξημένα κυκλοφοριακά προβλήματα τις αργίες του καλοκαιριού, μπορείτε να ακολουθήσετε με το αυτοκίνητο σας εναλλακτικές διαδρομές ώστε να μεταβείτε ή να επιστρέψετε συντομότερα στον προορισμό σας. Στη διάθεση των οδηγών υπάρχουν μικρότεροι επαρχιακοί δρόμοι που, εκτός των άλλων, δίδουν την ευκαιρία στους επιστρέφοντες να απολαύσουν την ομορφιά των φυσικών τοπίων που διασχίζουν.
Οι ώρες αιχμής στην κίνηση των αυτοκινήτων στους δρόμους της Χαλκιδικής είναι, σύμφωνα με την Τροχαία Νέων Μουδανιών, οι απογευματινές της Κυριακής. Αύξηση των οχημάτων στους δρόμους παρατηρείται μετά τις 5 το απόγευμα, ενώ τα περισσότερα αυτοκίνητα συναντώνται στους δρόμους από τις 6 το απόγευμα μέχρι τις 9 το βράδυ. Αντίθετα, είναι ομαλή η κίνηση κατά τις μεταμεσημβρινές ώρες από τις 2 έως τις 4 μετά το μεσημέρι.
Οι περισσότεροι Θεσσαλονικείς επιλέγουν να περάσουν το Σαββατοκύριακο στις παραλίες του πρώτου ποδιού της Χαλκιδικής, στη χερσόνησο της Κασσάνδρας, απʼ όπου παρατηρείται αυξημένη επιστροφή το απόγευμα της Κυριακής, με πρώτο “σκόπελο” το μποτιλιάρισμα στην Καλλιθέα. Κυκλοφοριακά προβλήματα δημιουργούνται τόσο στην Καλλιθέα όσο και στις κατοικημένες περιοχές της Αφύτου και της Φώκιας, στις οποίες, εκτός της συνεχούς διέλευσης πεζών από το δρόμο, η κίνηση διακόπτεται με φωτεινούς σηματοδότες. Έτσι, οι οδηγοί πρέπει να παρακάμψουν αυτές τις περιοχές, για να κερδίσουν χρόνο στη μετάβαση.
Α. Όσοι κινούνται από την Κασσανδρεία στη Θεσσαλονίκη, για να ξεπεράσουν απρόσκοπτα την Καλλιθέα, υπάρχουν τρεις λύσεις:
1. Να ακολουθήσουν αριστερά τον λεγόμενο “μικρό περιφερειακό” της Καλλιθέας, που οδηγεί μετά την κατοικημένη περιοχή.
2. Να οδηγηθούν από την Κασσανδρεία στην Άφυτο μέσω του επαρχιακού χωματόδρομου. Ο δρόμος ενδείκνυται για αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού, αγροτικά και τζιπ 4Χ4.
3. Να ακολουθήσουν από την Κασσανδρεία το δρόμο που καταλήγει στην διασταύρωση της Σάνης και διέρχεται μέσα από το δάσος. Ο δρόμος είναι σε καλή κατάσταση, ασφαλτοστρωμένος, ενώ το φυσικό τοπίο είναι πανέμορφο.
Β. Οι οδηγοί που θα φθάσουν στα Νέα Μουδανιά, εκτός από την εθνική οδό Θεσσαλονίκης - Νέων Μουδανιών, που έχει μεν τα χαρακτηριστικά του αυτοκινητόδρομου αλλά διαπιστώνεται πως δεν μπορεί να εξυπηρετήσει σε κάποια τμήματα τον κυκλοφοριακό φόρτο του απογεύματος της Κυριακής, έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν μεταξύ τεσσάρων διαδρομών:
Να κινηθούν στον παραλιακό δρόμο από την παραλία Διονυσίου, τα Φλογητά, τη Σωζόπολη, τα Πλάγια, τον Άγιο Παύλο και να φτάσουν στον Τρίλοφο, στους Νέους Επιβάτες ή να οδηγηθούν στην παλαιά εθνική οδό Θεσσαλονίκης - Νέων Μουδανιών.
Να επιλέξουν τον δρόμο από την Τρίγλια, τα Ελαιοχώρια και να εξέλθουν στον κόμβο Καλλικράτειας.
Να ακολουθήσουν τη διαδρομή από τα Πετράλωνα και τον Άγιο Αντώνιο και να φθάσουν στα Βασιλικά Θεσσαλονίκης και τη Θέρμη.
Γ. Όσοι επιστρέφουν από το δεύτερο πόδι της Χαλκιδικής, από τη διασταύρωση Νικήτης, μπορούν να κινηθούν από τον ορεινό δρόμο του Πολυγύρου που οδηγεί στη Θέρμη μέσω της Γαλάτιστας. Στη διαδρομή αυτή είναι λίγες στον αριθμό οι κατοικημένες περιοχές και παρά τις στροφές της Γαλάτιστας, ο δρόμος είναι σε πολύ καλή κατάσταση, τόσο από τη Γερακινή στον Πολύγυρο όσο και από τον Πολύγυρο στη Γαλάτιστα. Ο συγκεκριμένος δρόμος εξυπηρετεί και όσους κινούνται στο κέντρο της Χαλκιδικής, μεταξύ του πρώτου και του δεύτερου ποδιού.
Δ. Από το τρίτο πόδι της Χαλκιδικής οι επιστρέφοντες στη Θεσσαλονίκη μπορούν να ακολουθήσουν δύο κατευθύνσεις με τρεις εναλλακτικές διαδρομές:
Ε. Από την Ουρανούπολη μπορούν να οδηγηθούν μέσω της Μεγάλης Παναγιάς στην Αρναία και στη συνέχεια στα Δουμπιά, στα Βασιλικά και τη Θέρμη.
Να φθάσουν στον Πολύγυρο μέσω Ιερισσού, Γομάτι, Πυργαδίκια, Πλάνα, Βράσταμα και να συνεχίσουν προς Θέρμη.
Να κατευθυνθούν προς τον Σταυρό Θεσσαλονίκης διασχίζοντας τα Νέα Ρόδα, την Ιερισσό, το Στρατώνι και την Ολυμπιάδα, και να εξέλθουν στην Εγνατία Οδό.
Tα επικίνδυνα σημεία
Οι οδηγοί που επιστρέφουν από τις εναλλακτικές διαδρομές πρέπει να επιδεικνύουν ιδιαίτερη προσοχή στα επικίνδυνα σημεία των δρόμων από τη Θεσσαλονίκη προς τη Σιθωνία και αντίστροφα. Με βάση τη συχνότητα των ατυχημάτων, η τροχαία διέκρινε αυτά τα σημεία στο δρόμο Θεσσαλονίκης - Πολυγύρου - Σιθωνίας, που είναι:
α. Στο ύψος του χωριού Γαλαρινός, λίγα χιλιόμετρα πριν από τη Γαλάτιστα, ο δρόμος στενεύει απότομα.
β. Στο ύψος Πολυκάστρου, πριν από τον Πολύγυρο, οι οδηγοί πρέπει να προσέχουν τις συχνές κατολισθήσεις βράχων πάνω στο οδόστρωμα.
γ. Η επικίνδυνη στροφή, ένα χιλιόμετρο μετά τον Πολύγυρο προς τη Σιθωνία.
δ. Επικίνδυνη στένωση του δρόμου έχει επισημάνει η Τροχαία στο ύψος της Γερακινής, ενώ επικίνδυνες χαρακτηρίζονται οι διασταυρώσεις των κάθετων δρόμων που οδηγούν στην παραλία από τη Γερακινή μέχρι το ύψος του Βατοπεδίου.
ΑΝΑΤΟΛΙΚΑ Στο ανατολικό τμήμα της Χαλκιδικής, ως επικίνδυνα σημεία χαρακτηρίζονται:
α. Η κάθετη διασταύρωση στο δρόμο μεταξύ Αγίου Νικολάου και Πυργαδικίων.
β. Ο παραλιακός δρόμος που συνδέει την Ιερισσό με το Στρατώνι.
γ. Ο ορεινός δρόμος που συνδέει το Στρατώνι με τον Πολύγυρο, στο ύψος του Παλαιοχωρίου και της Αρναίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου