Τις θέσεις της νέας ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας για το καθεστώς της Δημόσιας Εκπαίδευσης και τις επαγγελόμενες αλλαγές, όπως αυτές καταγράφονται στο νομοσχέδιο που θα κατατεθεί σε λίγο στη Βουλή, σχολιάζει σε αποκλειστική συνέντευξή του προς τη www.gnomihalkidikis.gr ο πρόεδρος της Ένωσης Λειτουργών Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (ΕΛΤΕΕ) Χαλκιδικής, Σταμάτης Σταματιάδης.
Η συνέντευξη
Πώς σχολιάζετε το σχέδιο δράσης του Υπουργείου Παιδείας αλλά και το πρόσφατο σχέδιο Νόμου για την αναβάθμιση του ρόλου του εκπαιδευτικού;
Μετά τις αρχικές διακηρύξεις, ευχολόγια και επαγγελίες της Κας Υπουργού Παιδείας, στις 5 Μαρτίου με τίτλο “το Νέο Σχολείο: Πρώτα ο μαθητής”, αφού φτιάξαμε το σχολείο πράσινο, ψηφιακό, με διαδραστικούς πίνακες, ηλεκτρονικά βιβλία, κ.λπ., αυτό δηλαδή με τις μεγάλες στεγαστικές ανάγκες, χωρίς υλικοτεχνική υποδομή και εργαστήρια, με μειωμένες πιστώσεις για τη λειτουργία του (βλ. οικονομική ύφεση), με τμήματα τριάντα μαθητών, με τα αναχρονιστικά προγράμματα σπουδών και τα ακατάλληλα βιβλία, κ.λπ. και το αξιολογήσαμε, αφού δεν είπαμε τίποτα συγκεκριμένο για την ενσωμάτωση των ΕΠΑ.Λ. και ΕΠΑ.Σ. στο “Τεχνολογικό Λύκειο”, αφού πιθανώς ταλαιπωρήσουμε πρώτα τον μαθητή (ΕΠΑ.Λ.), που θα δώσει πανελλαδικές εξετάσεις και μετά ενδοσχολικές, με ενδεχόμενο κίνδυνο να μην πάρει απολυτήριο υποψήφιος και επιτυχών στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, φθάσαμε πρόσφατα, 13 Απριλίου, με γενικόλογες, σκόπιμα(;) αοριστολογίες και ασάφειες, σε μία ακόμη έκθεση απόψεων / ιδεών, βαπτισμένη τη φορά αυτή σε Σχέδιο Νόμου με τίτλο: “Αναβάθμιση του ρόλου του εκπαιδευτικού / καθιέρωση κανόνων αξιολόγησης και αξιοκρατίας στην εκπαίδευση και λοιπές διατάξεις” και καταλήξαμε στη λύση του προβλήματος, στήνοντας την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση (να τη λέμε “αναβάθμιση”) στο δόγμα “Πρώτα ο Εκπαιδευτικός”, δεδομένου ότι “πυρήνας και πρωταγωνιστής στις αλλαγές αυτές είναι ο εκπαιδευτικός, ο μάχιμος εκπαιδευτικός της τάξης”, έτσι για να αναδεικνύεται ο κυρίαρχος ρόλος του στην Εκπαίδευση και στην Παιδεία, στη διαμόρφωση δηλαδή των αυριανών ενεργών πολιτών, στους οποίους θα στηριχθεί το μέλλον της χώρας.
Μετά τις αρχικές διακηρύξεις, ευχολόγια και επαγγελίες της Κας Υπουργού Παιδείας, στις 5 Μαρτίου με τίτλο “το Νέο Σχολείο: Πρώτα ο μαθητής”, αφού φτιάξαμε το σχολείο πράσινο, ψηφιακό, με διαδραστικούς πίνακες, ηλεκτρονικά βιβλία, κ.λπ., αυτό δηλαδή με τις μεγάλες στεγαστικές ανάγκες, χωρίς υλικοτεχνική υποδομή και εργαστήρια, με μειωμένες πιστώσεις για τη λειτουργία του (βλ. οικονομική ύφεση), με τμήματα τριάντα μαθητών, με τα αναχρονιστικά προγράμματα σπουδών και τα ακατάλληλα βιβλία, κ.λπ. και το αξιολογήσαμε, αφού δεν είπαμε τίποτα συγκεκριμένο για την ενσωμάτωση των ΕΠΑ.Λ. και ΕΠΑ.Σ. στο “Τεχνολογικό Λύκειο”, αφού πιθανώς ταλαιπωρήσουμε πρώτα τον μαθητή (ΕΠΑ.Λ.), που θα δώσει πανελλαδικές εξετάσεις και μετά ενδοσχολικές, με ενδεχόμενο κίνδυνο να μην πάρει απολυτήριο υποψήφιος και επιτυχών στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, φθάσαμε πρόσφατα, 13 Απριλίου, με γενικόλογες, σκόπιμα(;) αοριστολογίες και ασάφειες, σε μία ακόμη έκθεση απόψεων / ιδεών, βαπτισμένη τη φορά αυτή σε Σχέδιο Νόμου με τίτλο: “Αναβάθμιση του ρόλου του εκπαιδευτικού / καθιέρωση κανόνων αξιολόγησης και αξιοκρατίας στην εκπαίδευση και λοιπές διατάξεις” και καταλήξαμε στη λύση του προβλήματος, στήνοντας την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση (να τη λέμε “αναβάθμιση”) στο δόγμα “Πρώτα ο Εκπαιδευτικός”, δεδομένου ότι “πυρήνας και πρωταγωνιστής στις αλλαγές αυτές είναι ο εκπαιδευτικός, ο μάχιμος εκπαιδευτικός της τάξης”, έτσι για να αναδεικνύεται ο κυρίαρχος ρόλος του στην Εκπαίδευση και στην Παιδεία, στη διαμόρφωση δηλαδή των αυριανών ενεργών πολιτών, στους οποίους θα στηριχθεί το μέλλον της χώρας.
Ποιές αλλαγές προβλέπονται στο σχέδιο Νόμου για τον εκπαιδευτικό;
Ξεκινώντας από τον Ωρομίσθιο εκπαιδευτικό, που “περιορίζεται δραστικά και διατηρείται μόνο για τις εξαιρετικές περιπτώσεις που αντικειμενικοί(;) λόγοι δεν επιτρέπουν την πρόσληψη Αναπληρωτή” και εισάγοντας το “θεσμό του Αναπληρωτή με μειωμένο ωράριο”, “εάν το σύνολο των απαιτούμενων ωρών διδασκαλίας, σε ένα ή περισσότερα σχολεία, είναι λιγότερες από 16”, στην πραγματικότητα κακοποιείται ο θεσμός του Αναπληρωτή, όπως σήμερα ισχύει για την κάλυψη περισσότερων από 12 ωρών λειτουργικών αναγκών, ενώ δημιουργείται το κακέκτυπο του “Αναπληρωτή κλάσματος των 21 ωρών διδασκαλίας”, προφανώς και παρά τον ισχυρισμό περί του αντιθέτου, θίγοντας τα κεκτημένα δικαιώματα.
Ενώ, κατ’ αρχάς, μειώνει κατά 17.000 τον αριθμό Αναπληρωτών και Ωρομισθίων, που.....
Ξεκινώντας από τον Ωρομίσθιο εκπαιδευτικό, που “περιορίζεται δραστικά και διατηρείται μόνο για τις εξαιρετικές περιπτώσεις που αντικειμενικοί(;) λόγοι δεν επιτρέπουν την πρόσληψη Αναπληρωτή” και εισάγοντας το “θεσμό του Αναπληρωτή με μειωμένο ωράριο”, “εάν το σύνολο των απαιτούμενων ωρών διδασκαλίας, σε ένα ή περισσότερα σχολεία, είναι λιγότερες από 16”, στην πραγματικότητα κακοποιείται ο θεσμός του Αναπληρωτή, όπως σήμερα ισχύει για την κάλυψη περισσότερων από 12 ωρών λειτουργικών αναγκών, ενώ δημιουργείται το κακέκτυπο του “Αναπληρωτή κλάσματος των 21 ωρών διδασκαλίας”, προφανώς και παρά τον ισχυρισμό περί του αντιθέτου, θίγοντας τα κεκτημένα δικαιώματα.
Ενώ, κατ’ αρχάς, μειώνει κατά 17.000 τον αριθμό Αναπληρωτών και Ωρομισθίων, που.....
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου