Τρίτη 27 Ιουλίου 2010

ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ 27/7/2010

Ποια θέματα κυριαρχούν: Η συνέχιση της απεργίας των ιδιοκτητών φορτηγών με την έλλειψη βενζίνης και τα πολλαπλά προβλήματα στην αγορά, στους καταναλωτές, αλλά και στον τουρισμό, η "λευκή " απεργία των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας με τη χαώδη κατάσταση να επικρατεί στα αεροδρόμια, το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, το οποίο προβλέπει μεταβατική περίοδο τριών ετών για πλήρη απελευθέρωση στη χορήγηση των αδειών στα μέχρι στιγμής "κλειστά " επαγγέλματα, καθώς και η επίσπευση των διαρθρωτικών αλλαγών την οποία ζητεί η "τρόικα", αλλά και η διασφάλιση για τη βελτίωση των εσόδων του κράτους.
Πρωτοσέλιδος βασικός τίτλος: 
ΑΔΕΣΜΕΥΤΟΣ ΤΥΠΟΣ: "Ουρές εκατοντάδων μέτρων στα βενζινάδικα. Έντονα τα αποτελέσματα της απεργίας των βυτιοφόρων". Η εφημερίδα γράφει ότι "η επιγραφή "βενζίνη τέλος" δεσπόζει στα περισσότερα βενζινάδικα της Αθήνας, ενώ ουρές πολλών μέτρων σχηματίζονται στα ελάχιστα πρατήρια υγρών καυσίμων που διαθέτουν βενζίνη. Την ίδια στιγμή, με κινητοποιήσεις απειλούν από αύριο και οι βενζιπώλες λόγω αλλαγών στη λειτουργία πρατηρίων υγρών καυσίμων που προωθεί η κυβέρνηση". 
ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ: "Μοντέλο" ΟΣΕ στις ελλειμματικές ΔΕΚΟ. Τι υποσχέθηκε ο Γ. Παπακωνσταντίνου στους ελεγκτές της τρόικας που βρίσκονται στην Ελλάδα". Η εφημερίδα αναφέρει ότι "διασφαλίσεις για τη βελτίωση των εσόδων του κράτους κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2010 ζήτησαν από τον υπουργό Οικονομικών οι ελεγκτές της τρόικας, που έπιασαν δουλειά από χθες εν όψει της εκταμίευσης της δεύτερης δόσης του δανείου."
Η ΑΥΓΗ: "’Ο,τι πει η τρόικα"......
Σύμφωνα με την εφημερίδα, "το Μνημόνιο και την τρόικα προέταξε ως ασπίδα ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Δ. Ρέππας, κατά τη χθεσινή παρουσίαση των τριών νομοσχεδίων για τις μεταφορές, προκειμένου να παρακάμψει τις αντιρρήσεις και τα αιτήματα ιδιοκτητών φορτηγών και ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, αλλά και τις διαβεβαιώσεις που ο ίδιος παρείχε πριν από 10 ημέρες". 
ΑΥΡΙΑΝΗ: "Πολιτική επιστράτευση φέρνει το χάος που έχει προκαλέσει η απεργία των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων". Η εφημερίδα τονίζει ότι "το ενδεχόμενο πολιτικής επιστράτευσης των ιδιοκτητών βυτιοφόρων και φορτηγών σκέφτεται η κυβέρνηση, προκειμένου να βάλει...φρένο στη νέα κινητοποίηση που εν μέσω θέρους προκαλεί έναν ακόμη πονοκέφαλο στο κυβερνών κόμμα". 
ΤΟ ΒΗΜΑ: "Τριπλό μπλόκο σε μεταφορές, διακοπές, οικονομία. Σύγκρουση για την απελευθέρωση των επαγγελμάτων". Η εφημερίδα γράφει ότι "ανυποχώρητη δηλώνει η κυβέρνηση στην απελευθέρωση των κλειστών επαγγελμάτων ως προς τα φορτηγά και τα πρατήρια καυσίμων και στην κατάργηση των προνομίων των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας. Στην αιχμή της τουριστικής σεζόν οι οδηγοί, οι ταξιδιώτες και οι τουρίστες βιώνουν από χθες ακραίες καταστάσεις ταλαιπωρίας".
Η ΒΡΑΔΥΝΗ: "Ομόλογα 9,7 δισ. καίνε το ΠΑΣΟΚ". Η εφημερίδα επισημαίνει ότι "στοιχεία- φωτιά για τη διαχείριση του δημόσιου χρέους, την απόκρυψη δαπανών και τη μετακύλιση των χρεών έρχονται στο φως της δημοσιότητας, την ώρα που το κυβερνών κόμμα "πασχίζει" να φορτώσει τα δεινά της οικονομικής κατάστασης της χώρας στην προηγούμενη κυβέρνηση δημιουργώντας βιομηχανία εξεταστικών επιτροπών μόνο για την πενταετή διακυβέρνηση της ΝΔ".
ΕΘΝΟΣ: "Χαριστική βολή σε τουρισμό - αγορά. Χάος σε αεροδρόμια και πρατήρια καυσίμων από τις απεργίες". Η εφημερίδα σημειώνει ότι "τεράστια προβλήματα με ανυπολόγιστες συνέπειες για τον τουρισμό και την αγορά προκαλεί η απεργία ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων. Στο μέτωπο των αεροδρομίων οι ελεγκτές ανέστειλαν την 24ωρη απεργία και ξεκίνησαν διαβουλεύσεις".
ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΩΡΑ: "Η γη των αγροτών περνάει στα Εβραϊκά χέρια εάν επιτευχθεί η εξαγορά της Αγροτικής Τράπεζας από την Πειραιώς". Σύμφωνα με την εφημερίδα, "επαληθεύεται , ένα από τα πρωτόκολλα των Σοφών της Σιών, ότι οι γαίες των Χριστιανών μια ημέρα θα περάσουν στα δικά μας χέρια (Σιωνιστών). Έτσι με την εξαγορά της ΑΤΕ από την Πειραιώς οι υποθηκευμένες αγροτικές εκτάσεις των Ελλήνων αλλάζουν ιδιοκτησιακό καθεστώς". 
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ: "Δεν έκανε εκλογές ο Καραμανλής, παρέδωσε την εξουσία στο ΠΑΣΟΚ. "Βόμβα " από τον βουλευτή και πρώην υφυπουργό Θανάση Γιαννόπουλο". Η εφημερίδα σημειώνει ότι "οι εκλογές ήταν μια τυπική διαδικασία για τον Καραμανλή" που έδειξε στον ελληνικό λαό ότι δεν μπορεί να ανταποκριθεί στις ανάγκες της χώρας. Ο βουλευτής και πρώην υφυπουργός του Κ. Καραμανλή, παρά ταύτα πιστεύει ότι ο Καραμανλής ίνα πολιτικό κεφάλαιο και εξηγεί το γιατί. Παράλληλα ισχυρίζεται ότι ο "Καραμανλής είναι απών και δεν έχει μέλλον". 
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ: "Απειλεί με επιστράτευση το Μαξίμου. Με δύο γραμμές η κυβέρνηση προσπαθεί να αντιμετωπίσει το χάος που δημιούργησε". Η εφημερίδα γράφει ότι "με δύο γραμμές, μία που εκπροσωπεί ο σύμβουλος του πρωθυπουργού Ν. Παρασκευόπουλος και μία που πρεσβεύει ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Δ. Ρέππας , επιχειρεί η κυβέρνηση να αντιμετωπίσει την επικείμενη παράλυση της χώρας, καθώς τα βενζινάδικα σε όλη την επικράτεια έχουν μείνει από καύσιμα".
ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ: "Μετωπική φορτηγών -κυβέρνησης. Στέγνωσαν -εν μέσω διακοπών- τα πρατήρια υγρών καυσίμων". Στο βασικό της θέμα η εφημερίδα επισημαίνει ότι "έμφραγμα στην αγορά από τη συνέχιση της κόντρα κυβέρνησης- ιδιοκτητών φορτηγών. Η κατάσταση επιδεινώνεται, με τους βενζινοπώλες να απειλούν με 48ωρη λόγω του νέου νομοσχεδίου, που καταργεί τις αποστάσεις ασφαλείας των πρατηρίων".
ΕΣΤΙΑ: "Ώρα της αλήθειας για την οικονομία. Επιτακτική η λήψις διαρθρωτικών μέτρων". Η εφημερίδα τονίζει ότι "είναι κοινό μυστικό ότι η ελληνική οικονομία χρήζει ριζικής αναδιαρθρώσεως, κυρίως ως προς την κατεύθυνση της απελευθερώσεως των αγορών και των κλειστών επαγγελμάτων. Το ότι στην χώρα μας εξακολουθούν να υπάρχουν επαγγέλματα ερμητικώς κλειστά παρεμποδίζει την λειτουργία του ανταγωνισμού και δημιουργεί πρόσθετο κόστος, το οποίο επιβαρύνει τον τελικό καταναλωτή των πάσης φύσεως προϊόντων".
Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ: "Σε απεργιακό κλοιό η χώρα. Προβλήματα στη διακίνηση αγαθών και καυσίμων- Ανυποχώρητη η κυβέρνηση- Ταλαιπωρία στα αεροδρόμια". Η εφημερίδα επισημαίνει ότι "σοβαρότατα προβλήματα στην αγορά καυσίμων και στη διακίνηση αγαθών δημιουργεί η απεργία διαρκείας των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων ΔΧ που άρχισε την Κυριακή, με αφορμή την παρουσίαση του νομοσχεδίου για την απελευθέρωση των εμπορευματικών οδικών μεταφορών, ενώ συνεχίζεται η ταλαιπωρία των επιβατών στα αεροδρόμια λόγω καθυστερήσεων στις πτήσεις που προκαλεί η λευκή απεργία των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας". 
Ο ΛΟΓΟΣ: "ΧΑΟΣ στον αέρα ΟΥΡΕΣ στα βενζινάδικα. "Χαριστική βολή" στην αγορά και τον τουρισμό από τις απεργιακές κινητοποιήσεις". Σύμφωνα με την εφημερίδα, "το τελειωτικό χτύπημα στο σύνολο της αγοράς και στον τουρισμό δίνουν οι απεργιακές κινητοποιήσεις των ιδιοκτητών φορτηγών δημόσιας χρήσης και η λευκή απεργία των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας. Σε αυτή τη δύσκολη οικονομική συγκυρία η απεργία δημιουργεί ήδη προβλήματα στις επιχειρήσεις, πλήττει το κύρος της Ελλάδας διεθνώς και "χτυπάει" την τουριστική βιομηχανία, ενώ παρακωλύει την ελεύθερη κίνηση των πολιτών, όπως επισημαίνουν παραγωγικοί φορείς, που ζητούν να βρεθεί μια λύση". 
ΤΑ ΝΕΑ: "Στεγνώσαμε! Κραυγή αγωνίας για εμπόριο και τουρισμό. Εξαντλήθηκαν τα αποθέματα στα πρατήρια βενζίνης". Στο βασικό της θέμα η εφημερίδα σημειώνει ότι "τεράστιες ουρές δημιουργήθηκαν χθες στα ελάχιστα πρατήρια που διαθέτουν ακόμη βενζίνη, ενώ οργιάζει και η κερδοσκοπία. Κυβέρνηση και βυτιοφορείς σκληραίνουν τη στάση τους". 
Η ΝΙΚΗ: "Οι τραπεζίτες γλιτώνουν...Οι μισθωτοί πληρώνουν. ΕΚΑΣ σε μόλις 20.000 νέους χαμηλοσυνταξιούχους". Η εφημερίδα γράφει ότι "σε κάθε ΔΕΘ η εκάστοτε κυβέρνηση είθισται να ανακοινώνει εκτός των άλλων και "κοινωνικό πακέτο". Μέχρι τώρα τα μόνα πακέτα που έχει ανακοινώσει η κυβέρνηση αφορούν περικοπές μισθών σε χαμηλόμισθους και χαμηλοσυνταξιούχους,φόρους και πάλι φόρους, τεκμήρια χωρίς ουσιαστική λογική και ...τακτοποιήσεις εισπρακτικού χαρακτήρα, βλέπε ημιυπαίθριους". 
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ: "Νέα χειρότερα μέτρα ενάντια στους εργαζόμενους. Κυβέρνηση - ΕΕ- ΔΝΤ- Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα". Η εφημερίδα αναφέρει ότι "ασφαλιστικά ταμεία, νοσοκομεία, πρώην ΔΕΚΟ, Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης, νέοι αντιλαϊκοί φόροι, πετσόκομμα στις παροχές, μέσω προϋπολογισμού και μέσω "Καλλικράτη", στις άμεσες προτεραιότητες. Επίκεινται συγχωνεύσεις, εξαγορές, ιδιωτικοποιήσεις για συγκέντρωση σε λιγότερα χέρια των πηγών της κερδοφορίας και του πλουτισμού. Στα μονοπώλια, μεταφορές- αεροδρόμια".
Η ΧΩΡΑ: "Η κυβέρνηση σε διακοπές, η τρόικα στα υπουργεία. Οι 32 τροϊκανοί ελεγκτές αλωνίζουν με διαβατήριο το Μνημόνιο". Η εφημερίδα σημειώνει ότι "οι υπουργοί πήραν...άδεια. Ο πρωθυπουργός σφύριξε τη ...λήξη των εργασιών αναστήλωσης της χώρας μας και τα μέλη της κυβέρνησης ξεχύνονται στις παραλίες. Με τα πεζά πράγματα που αφήνουν πίσω τους θα ασχοληθούν ξανά μετά τον ...Δεκαπενταύγουστο. Μέχρι τότε, τα...μπάνια του πρωθυπουργού και των υπουργών δεν πρόκειται να τα ταράξει τίποτα".
City Press: "Ρεκόρ ταλαιπωρίας". Σύμφωνα με την εφημερίδα, "η αυξημένη ζήτηση βενζίνης "πάγωσε" τα πρατήρια. Με απεργία απειλούν και οι βενζινοπώλες. Δυσκολίες στην κίνηση από παραταγμένα φορτηγά σε σημεία των εθνικών δρόμων. Συνεχίζονται οι καθυστερήσεις σε πτήσεις, βήμα προσέγγισης με ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας".
ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟΣ: "Χάος διαρκείας σε αγορά - μετακινήσεις. Στεγνώνουν από καύσιμα τα πρατήρια".
ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ: "Μετωπική σύγκρουση για τα κλειστά επαγγέλματα με τη χώρα να έχει παραλύσει". 
ΤΥΠΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ: "Στο κυνήγι της βενζίνης. Τεράστιες ουρές έξω από τα πρατήρια για λίγα λίτρα".

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ ΤΥΠΟΣ
ΕΞΠΡΕΣ: "Ανατροπή...σκηνικού στις οδικές μεταφορές". Στο βασικό της θέμα η εφημερίδα επισημαίνει ότι "βαθιά τομή στις οδικές εμπορευματικές μεταφορές, με σταδιακή απελευθέρωση της έκδοσης αδειών των φορτηγών δημόσιας χρήσης και των βυτιοφόρων επιχειρεί το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με το νομοσχεδίου που παρουσίασε χθες ο υπουργός Δημήτρης Ρέππας και το οποίο θα κατατεθεί στη Βουλή εντός της εβδομάδας. Το νομοσχέδιο προβλέπει μεταβατική περίοδο τριών ετών, στο τέλος τη οποίας απελευθερώνεται πλήρως η έκδοση αδειών".
"ΗΜΕΡΗΣΙΑ: Παραλύουν τη χώρα οι συντεχνίες. "Μπλακ άουτ " στις μεταφορές-χάος στα αεροδρόμια". Η εφημερίδα σημειώνει ότι "όμηρος των συντεχνιών βρίσκεται η χώρα, ενώ τεράστια είναι η ζημία από τη δυσφήμηση της στο εξωτερικό. Χθες, άρχισαν το ένα μετά το άλλο τα πρατήρια να μένουν από βενζίνη , ενώ στα αεροδρόμια της χώρας επικράτησε χάος για μία ακόμη ημέρα". 
ΚΕΡΔΟΣ: "Αλλάζουν όλα στις μεταφορές. Τα πλήρη κείμενα των τριών νομοσχεδίων σε ειδικό ένθετο 24 σελίδων". Η εφημερίδα γράφει ότι "τρεις νομοθετικές πρωτοβουλίες, για την αγορά των οδικών εμπορευματικών μεταφορών, για τη λειτουργία των συνεργείων και των πρατηρίων καυσίμων αλλά και των ΚΤΕΟ, καθώς και για την αναδιάρθρωση των υπηρεσιών της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας σε συνδυασμό με την ανάπτυξη των περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας με την είσοδο ιδιωτών, παρουσίασε χθες ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Δημήτρης Ρέππας, επιχειρώντας αλλαγή σκηνικού στον κλάδο των μεταφορών". 
ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ: "Επίσπευση διαρθρωτικών αλλαγών ζητεί η τρόικα". Η εφημερίδα τονίζει ότι "επίσπευση διαρθρωτικών αλλαγών και εφαρμογή του μοντέλου ΟΣΕ για την εξυγίανση και άλλων ελλειμματικών ΔΕΚΟ υποσχέθηκε στους ελεγκτές της τρόικας ο ΥΠΟΙΚ. Γνωστοποίησε ότι η κυβέρνηση προτίθεται να επισπεύσει τις διαρθρωτικές αλλαγές -μεταξύ των οποίων είναι το άνοιγμα των "κλειστών" επαγγελμάτων- μέχρι τον Οκτώβριο".
ΑΠΕ-ΜΠΕ

Δεν υπάρχουν σχόλια: