Εστω και με καθυστέρηση ενός έτους, αρχίζουν στο επόμενο διάστημα οι
εργασίες για τη βελτίωση του τμήματος, που αποτελεί κεντρικό άξονα
σύνδεσης της βόρειας Χαλκιδικής και του Αγίου Ορους με τη Θεσσαλονίκη.
Η
σύμβαση του έργου, είχε εγκριθεί πέρσι το Σεπτέμβριο από το Ελεγκτικό
Συνέδριο, όμως είχαν ανακύψει προβλήματα (σύμφωνα με πληροφορίες) με τις
εγγυητικές επιστολές του αναδόχου. Πλέον, αυτό το ζήτημα επιλύθηκε και
αναμένεται οι εργασίες να αρχίσουν άμεσα. Ο χρονικός ορίζοντας....
ολοκλήρωσης των παρεμβάσεων στο συγκεκριμένο δρόμο είναι δύο έως δυόμισι
χρόνια και ο προϋπολογισμός του φτάνει στα 36 εκατομμύρια ευρώ.
Εργο προτεραιότητας
Το
έργο αποτελούσε μια από τις προτεραιότητες του master plan του
υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, που είχε παρουσιάσει ο τότε
υφυπουργός, Γιάννης Μαγκριώτης. Τα έργα που είχαν ενταχθεί στο
συγκεκριμένο σχέδιο και είχαν ωριμότητα προχώρησαν παρά την αρνητική
οικονομική συγκυρία και το ένα μετά το άλλο αρχίζουν να υλοποιούνται.
Η
βελτίωση του δρόμου Θέρμη - Γαλάτιστα έχει υπερδεκαετή ιστορία. Επειτα
από διαρκείς αναβολές στην εξεύρεση οριστικής λύσης, η τελική απόφαση
αφορά την υλοποίηση εργασιών βελτίωσης του επιπέδου οδικής ασφάλειας της
υφιστάμενης οδού.
Οι εργασίες αυτές περιλαμβάνουν την αναβάθμιση
των γεωμετρικών χαρακτηριστικών του δρόμου στα πρώτα 18,5 χλμ. με πλάτος
οδοστρώματος 11 μέτρων, την κατασκευή νέας χάραξης για τα επόμενα 3
χλμ., τη διαπλάτυνση με ελαφριά μετατόπιση του άξονα της οδού για τα
υπόλοιπα 1,8 χλμ., την κατασκευή 12 ισόπεδων κόμβων και την κατασκευή
περιορισμένου αριθμού παράπλευρων οδών.
Από τη Γαλάτιστα και μέχρι
τον Πολύγυρο το τμήμα έχει εδώ και χρόνια χαρακτηριστικά
αυτοκινητοδρόμου. Το έργο έχει αναλάβει η «Εγνατία Οδός ΑΕ».
Υψηλός δείκτης ατυχημάτων
Η
εθνική οδός Θεσσαλονίκης - Πολυγύρου, στο τμήμα μεταξύ Θέρμης και
Γαλάτιστας, είναι ανεπαρκής από άποψη οδικής ασφάλειας για την ασφαλή
εξυπηρέτηση των υπερτοπικών κυκλοφοριακών αναγκών. Λόγω του υψηλού
κυκλοφοριακού φόρτου, των περιορισμένων γεωμετρικών χαρακτηριστικών, του
μικρού πλάτους του οδοστρώματος (6 ώς 7 μέτρα), παρουσιάζει υψηλό
δείκτη ατυχημάτων.
Χαρακτηρίζεται δρόμος - καρμανιόλα, καθώς σε
πολλά σημεία του έχει περιορισμένη ορατότητα, είναι στενός και με μία
λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, παρότι εξυπηρετεί πολλά φορτηγά και
βαρέα οχήματα, τη σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τη βόρεια Χαλκιδική (με
ό,τι αυτό συνεπάγεται σε κυκλοφοριακούς φόρτους ειδικά το καλοκαίρι) και
την τοπική κίνηση των ραγδαία αναπτυσσόμενων πληθυσμιακά και οικιστικά
δήμων.
Είναι χαρακτηριστικά τα μποτιλιαρίσματα τα Σαββατοκύριακα,
ενώ λόγω των πολλών τροχαίων ατυχημάτων (πολλά από αυτά μετωπικές
συγκρούσεις), πολλοί οδηγοί επιλέγουν άλλες διαδρομές για να φτάσουν
στην πρωτεύουσα της Χαλκιδικής, τον Πολύγυρο.
Οι φορείς της
Χαλκιδικής είχαν το συγκεκριμένο έργο πρώτο στην ατζέντα των
διεκδικήσεών τους εδώ και δέκα χρόνια, ενώ ικανοποιημένοι από τον τελικό
σχεδιασμό της «Εγνατία Οδός ΑΕ» είναι και οι κάτοικοι της Θέρμης, παρά
τις αντιδράσεις που είχαν εκδηλωθεί σε παλαιότερα σχέδια.
agelioforos.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου