Του Φώτη Κουτσαμπάρη
Η δικαστική αντιπαράθεση που δημιουργήθηκε με τους ιδιοκτήτες των παρόδιων οικοπέδων, οι οποίοι είχαν προσφύγει στο ΣτΕ, και είχε διάρκεια περίπου μία πενταετία έχει τελειώσει, καθώς εκδόθηκαν τελεσίδικες αποφάσεις που επιτρέπουν την αποκατάσταση του δρόμου, ορίζοντας τις αναγκαστικές απαλλοτριώσεις που θα γίνουν. Το τελευταίο δικαστήριο για τον καθορισμό της τιμής μονάδας απαλλοτρίωσης θα γίνει τον Ιανουάριο του 2011 και αμέσως η “Εγνατία Οδός Α.Ε.” θα στήσει τα πρώτα εργοτάξια.
Ήδη έχουν εξασφαλιστεί 45 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση του τμήματος, μήκους περίπου 7 χλμ., η οποία περιλαμβάνει και την κατασκευή τεσσάρων νέων κόμβων, στα Νέα Πλάγια, στα Νέα Φλογητά, στον οικισμό Διονυσίου και στην Πορταριά. Παράλληλα, θα χαραχτεί παράπλευρο οδικό δίκτυο για τις τοπικές μετακινήσεις.
Το τμήμα Νέα Μουδανιά - Ποτίδαια είναι από τα πλέον επικίνδυνα της Κασσάνδρας, καθώς έχει........
τα χαρακτηριστικά της επαρχιακής οδού, χωρίς ενδιάμεσο στηθαίο ασφαλείας, με μόνο μία λωρίδα ανά κατεύθυνση και έντονες στροφές. Οι οδηγοί που αναπτύσσουν ταχύτητα στο προηγούμενο κομμάτι του δρόμου ταχείας κυκλοφορίας Θεσσαλονίκης - Νέων Μουδανιών βρίσκονται ξαφνικά μέσα σε έναν δρόμο στενό, που δεν μπορεί να απορροφήσει την αυξημένη κίνηση του καλοκαιριού. Εκτός από τα ατυχήματα που συμβαίνουν στο κομμάτι αυτό, είναι γνωστά και τα τεράστια μποτιλιαρίσματα κατά την έλευση ή την επιστροφή των εκδρομέων. Η “Εγνατία Οδός Α.Ε.” θα καταβάλει προσπάθειες, ώστε το έργο να παραδοθεί το δυνατόν συντομότερο.
Ποτίδαια - Κασσάνδρα τον Νοέμβριο
Νωρίτερα, εντός του Νοεμβρίου του 2010, θα αρχίσει η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου που θα συνδέει την Ποτίδαια με το Παλιούρι, σε μήκος 17,48 χλμ., προϋπολογισμού 80 εκατ. ευρώ.
Ο νέος αυτοκινητόδρομος θα ξεκινάει από το τέλος της γέφυρας της Ποτίδαιας και θα τελειώνει στη συμβολή των δρόμων Καλλιθέας - Κασσανδρείας, παρακάμπτοντας τους παραθαλάσσιους οικισμούς Νέας Φώκαιας, Αθύτου και Κασσανδρείας. Η πρόσβαση στους οικισμούς αυτούς θα επιτευχθεί με δύο κόμβους που θα κατασκευαστούν στη Νέα Φώκαια και στην Κασσανδρεία, ενώ προβλέπονται ακόμη δέκα άνω διαβάσεις και επτά κάτω διαβάσεις. Ο νέος δρόμος θα είναι κλειστός, θα έχει δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, διαχωριστικό στηθαίο ασφαλείας και θα διαθέτει παράπλευρο οδικό δίκτυο διπλής κυκλοφορίας, συνολικού μήκους 35 χλμ. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς του υπουργείου Υποδομών, το έργο θα ολοκληρωθεί στο τέλος του 2012.
Η αδυναμία της εθνικής οδού
Δεν υπάρχουν προγραμματισμένες βελτιωτικές παρεμβάσεις στην εθνική οδό Θεσσαλονίκης - Νέων Μουδανιών, η οποία παραμένει επικίνδυνη στο τμήμα της από τη Σωζόπολη μέχρι τα Νέα Μουδανιά. Αν και ο δρόμος έχει διαπλατυνθεί εδώ και τρία χρόνια και διαθέτει στηθαίο, δεν προβλέφτηκε η χάραξη βοηθητικής λωρίδας έκτακτης ανάγκης. Έτσι, σε περίπτωση που ένα αυτοκίνητο υποστεί βλάβη ή λάστιχο, ο οδηγός του θα πρέπει να το σταθμεύσει καταλαμβάνοντας τη μία λωρίδα κυκλοφορίας. Εκτός από τα κυκλοφοριακά προβλήματα που δημιουργούνται σε τέτοια περίπτωση, υπάρχει κίνδυνος τροχαίου ατυχήματος, καθώς τα διερχόμενα αυτοκίνητα κινούνται με μεγάλη ταχύτητα.
Τέσσερις δρόμοι στα σκαριά
Το υπουργείο Υποδομών έχει προγραμματίσει άλλα τέσσερα οδικά έργα στον νομό Χαλκιδικής, η πορεία υλοποίησης των οποίων έχει ως εξής:
1. Περιμετρική οδός Πολυγύρου, τμήμα Άγιος Βλάσης προς Βράσταμα. Η κατασκευή αφορά οδικό τμήμα μήκους 2 χλμ. από τον Άγιο Βλάση, όπου καταλήγει η επαρχιακή οδός Γερακινής - Πολυγύρου, μέχρι τη συμβολή με την επαρχιακή οδό Πολυγύρου - Βραστάμων. Οι εργασίες θα αρχίσουν το επόμενο διάστημα και υπολογίζεται να ολοκληρωθούν εντός του 2012. Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 8,65 εκατ. ευρώ.
2. Κόμβος Γερακαρούς - Άγιος Πρόδρομος. Η μελέτη του έργου είναι υπό σύνταξη και εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί στις αρχές του 2011. Η δαπάνη του έργου είναι 60 εκατ. ευρώ, χωρίς να υπολογιστούν οι απαλλοτριώσεις.
3. Πολύγυρος - Ουρανούπολη. Οι μελέτες για το έργο, που προϋπολογίζεται στα 100 εκατ. ευρώ, θα ολοκληρωθούν το 2012.
4. Θέρμη - Γαλάτιστα. Το έργο, που εκκρεμεί για δεκαετίες, αναμένεται να δημοπρατηθεί μέχρι το τέλος του 2010, να αρχίσει εντός το 2011 και να ολοκληρωθεί στο τέλος του 2013, με προϋπολογισμό 35 εκατ. ευρώ. Ο δρόμος έχει μήκος 28 χλμ.
ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ
FRAGMA: Επειδή μερικά έργα εκκρεμούν εδώ και δεκαετίες και όλο βλέπουμε και ακούμε ότι υπογράφονται οι δημοπρατήσεις και τελικά τίποτα δε γίνεται, μας έχουν κάνει πολύ δύσπιστους........
Μακάρι αυτή τη φορά να γίνουν πραγματικότητα όλα αυτά........
Αρκετά υπέφερε αυτός ο τόπος....
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου